Inflacja – słowo, które przez ostatni rok spędzało sen z powiek wielu przedsiębiorcom i konsumentom – to ponury fakt i ciemna strona naszej aktualnej rzeczywistości. Wszechobecny kryzys i galopujące ceny powodują, że każdy – niezależnie od branży – poszukuje oszczędności, zarówno w budżecie domowym, jak i w działalności zawodowej. Pomysłów na cięcie kosztów szukamy wszędzie, również przy okazji organizacji, uwielbianych przez większość, firmowych czy prywatnych imprez. Jeżeli więc i Ty zastanawiasz się, jak optymalnie zaplanować budżet Twojego eventu i gdzie szukać oszczędności w dobie szalejącej inflacji, aby bez obniżenia jakości imprezy zagwarantować sobie niższe koszty – zapraszamy do zapoznania się z niniejszym artykułem.
Nie ulega wątpliwości, że organizacja każdego eventu jest procesem bardzo złożonym, a im szerzej zakrojona impreza, tym zadanie to bardziej skomplikowane. Jeżeli zatem naszym celem – prócz samej realizacji wydarzenia – jest również szukanie oszczędności w jego organizacji, absolutnie nie możemy sobie pozwolić na jakąkolwiek improwizację w tym zakresie. Kluczowe jest więc tutaj przede wszystkim uświadomienie sobie, jaki jest cel imprezy, którą właśnie organizujemy, a także odpowiedź na kilka “strategicznych” dla naszego procesu planowania pytań:
Jak zatem widzimy, podstawą w obniżeniu kosztów każdego eventu jest stworzenie precyzyjnego planu wydarzenia. Tylko konkretny harmonogram pozwoli nam na oszacowanie niezbędnych wydatków i otworzy drogę do pomysłów na ewentualne dodatkowe oszczędności. Jest jednak coś jeszcze – konieczność spojrzenia na wydarzenie przez pryzmat globalnych zysków, które możemy z niego osiągnąć. Sprecyzujmy więc przede wszystkim, po co organizujemy dany event: do kogo ma być adresowany i jaki jest jego cel. Tylko takie podejście pozwoli nam oszacować “całościowo” czy dane wydarzenie będzie dla nas opłacalne. Być może chcemy postawić na integrację pracowników firmy i poprawę atmosfery w zespole, co finalnie przełoży się na zyski firmy? Może naszym celem jest przedstawienie oferty handlowej i pozyskanie nowych klientów, a za nimi atrakcyjnych kontraktów? Może chcemy zaprezentować siebie – pochwalić się swoimi umiejętnościami – artystycznymi, kulinarnymi, sportowymi i zacząć działać zawodowo w branżach, które nas interesują? A może po prostu lubimy przebywać z ludźmi – sprawdzamy się w roli organizatorów i czerpiemy radość z tego, że inni, dzięki nam, mogą się doskonale bawić.
Publikacja powstała we współpracy z firmą Twój Event zajmującą się organizacją eventów i obsługą imprez firmowych. |
Wizyta w restauracji zawsze była czymś więcej niż tylko sposobem na zaspokojenie głodu; to doświadczenie,…
Produkcja liquidów jest procesem wymagającym nie tylko dokładności, ale także kreatywności w doborze składników, by…
W kierunku doskonałości Rynek podów nieustannie się rozwija, przynosząc za sobą falę innowacji i technologicznych…
Zastanawiasz się nad kupnem tabletu? Nie wiesz, który model spełni wszystkie Twoje oczekiwania i potrzeby?…
W ogrodzie, gdzie harmonia i równowaga ekologiczna są tak samo ważne jak estetyka, pojawienie się…
Aktualnie najlepszym źródłem wiedzy oraz miejscem reklam jest Internet. Reklamy na mediach społecznościowych atakują nas…