Agencje Pracy: Czy CRM zrewolucjonizuje rekrutacje w Twojej branży?
Profesjonalna obsługa klientów i wzrost sprzedaży wymagają stosowania narzędzi usprawniających pracę. Podstawowym systemem informatycznym w niemal każdym dziale sprzedaży powinien być system CRM, czyli rozwiązanie usprawniające zarządzanie relacjami z klientami.
Jednak każda branża rządzi się swoimi prawami, co skutkuje koniecznością stosowania innych rozwiązań. Nie w każdej branży CRM przyniesie podobne efekty. W tym artykule zastanowimy się nad tym, jakie branże mogą najbardziej skorzystać na wdrożeniu systemu CRM w firmie.
Firmy sprzedające fotowoltaikę oraz pompy ciepła
Szeroko rozumiana branża OZE dla konsumentów przeżywa w Polsce w ostatnich latach prawdziwy rozkwit. Skutkuje to coraz silniejszą konkurencją, a to wymusza stosowanie nowych metod i rozwiązań. Obecnie trudno wyobrazić sobie poważną firmę w tej branży, która nie ma systemu CRM.
Pomimo rozbudowanych procesów, nie ma potrzeby kupowania drogiego systemu CRM. Korzyści pojawiają się przede wszystkim, dzięki uporządkowaniu bazy klientów, stosowaniu ułożonego procesu sprzedaży, a także zarządzaniu rozproszonym zespołem sprzedawców. Dlatego CRM dla fotowoltaiki może być prostym i przyjaznym narzędziem, które zwróci się bardzo szybko.
Agencje pracy oraz agencje opieki nad seniorami
Usytuowanie Polski oraz specyfika naszego rynku pracy, oraz rynków ościennych jak Niemcy i Ukraina, sprawiły, że w Polsce dynamicznie rozwija się rynek agencji pracy czy agencji rekrutacyjnych. CRM dla agencji pracy powinien umożliwić przede wszystkim budowanie dwóch baz kluczowych dla tego rodzaju biznesu:
- Baza klientów, czyli pracodawców zainteresowanych zatrudnieniem nowych pracowników lub usługą pracy tymczasowej.
- Baza kandydatów, która w tym biznesie jest kluczowym aktywem, ponieważ pozwala szybko prowadzić rekrutacje.
Odrębną kategorią są agencje opieki nad seniorami, które wysyłają opiekunki z Polski do Niemiec oraz innych bogatszych krajów Unii Europejskiej. CRM dla agencji opieki podobnie jak w przypadku innych agencji pracy pomaga przede wszystkim w budowaniu baz seniorów, czyli klientów oraz opiekunek. Jednak w tym przypadku dopasowanie pomiędzy tymi grupami jest jeszcze ważniejsze z powodu wielu aspektów związanych z wymaganiami czy chorobami seniora, a z drugiej strony doświadczeniem opiekunki.
Podsumowanie
To oczywiście nie są jedyne branże, które mogą skorzystać z systemów CRM i osiągnąć spektakularne efekty. Warto wspomnieć również o firmach szkoleniowych czy agentach ubezpieczeniowych, którzy pracują na danych i utrzymują długofalowe relacje z klientami.
Jeżeli szukasz systemu CRM dopasowanego do Twojej branży warto sprawdzić Inflow CRM, które w ofercie posiada wiele pakietów branżowych w bardzo atrakcyjnych cenach.
GIPHY App Key not set. Please check settings